Google Analytics

Saturday, July 28, 2007

Superhelgen starte bra

Meterologen lovet bra med vind hele helgen, jeg startet helgen med en behagelig kveldssession på Larkollen med 4,4m2. Etter en time med 88 liter under beina fant jeg ut at det var på tide å prøve noe mindre og byttet til 78 liter som holdt resten av kvelden. Runar, Mathias, Jørgen og jeg fant etter hvert ut at det var på tide å sjekke forholdene på Sletter. Noen av oss kom seg enkelt opp og fikk gleden av å leke oss med noen av de bedre og større bølgene vi har hatt der ute på lenge. Etter hvert begynte det å bli dårlig med vind og jeg snudde nesen hjemmover. På vei forbi store Sletter ser jeg en fyr som kommer gående sydover på øya med alt windsurfingsutstyret på hode. Jeg begynte jo å lure på hva dette var for en raring som bærer utstyret sitt utover på Sletter når vinden var i ferd med å løye. Etter hvert kom jeg så nærme øya at jeg kjente igjen Jørgen. Mens jeg prøvde å komme meg i land før det løyet helt sjøsatte Jørgen utsyret og gjorde et helhjertet forsøk på å komme seg ut til pointet hvor bølgene brøt. All honnør til Jørgen som viste en fantastisk vilje til å komme seg ut til bølgene, synd da bare at forsøket knapt kan kalles vellykket da det nesten hadde løyet helt når han omsider kom seg ut. Brukte vel nesten en time på å komme seg inn igjen til Larkollen. Men som sagt, et imponerede forsøk det virkelig står respekt av.
Hadde opprinnelig tenkt å fortsette sydover og tilbringe lørdag og søndag i Varberg sammen med bl.a. Tormod, men etter å ha sjekket prognosene etter fredagens seiling var det jo klart at det fristet mer med 4,4m2 på Larkollen enn 5,3m2 i Varberg. Så da får Varberg vente til en annen helg, fristet jo heller ikke nevneverdig å stange i køen på E6 den siste søndagen i fellesferien.

1 comment:

neon said...

He he coolt Sigurd!Ja en skikkelig fet dag...4 cm hopp i bukta og 4 m hopp på Sletter,alle har det gøy :-) lader opp nå før bussen triller avgårde igjen, blir en fet dag dette også og kanskje søndag også

pix idag kanskje? :=)