Google Analytics

Monday, July 9, 2007

Ringenäs herre


Etter et par timer på vannet i Båstad pakket vi sammen og gav vår lokal guide beskjed om å vise vei til Ringenäs i Halmstad. Etter store omkjøringer grunnet flom på E6 og en forvirret "locals" fant vi omsider frem til Ringenäs og kunne fort konstantere at det fortsatt blåste mer en nok, bølger var det også nok av, de største rundt 3 meter. Og ikke minst det var forstatt bedre vinkel vind/bølger en vi noen gang har hatt i Apelvike. Det var ikke klokkeren sideshore men det lignet mistenkelig. Vi rigget umiddelbart kastet oss på brettene for å leke med større og kraftigere bølger en de vi hadde hatt i Båstad bare 1 time tidligere. Jeg fant fort ut at her var det best og bruke det minste jeg hadde og hadde mye morro med 75liter og 4,4m2. Putte (Ringenâs Herre) har jo alltid skrytt voldsomt av stedet og han var virkelig gearet. Det gikk i forlengs, baklengs m.m. ikke alle like vellykkede men det står respekt av baklengsforsøk på 3 meters ramper. Synd bare at nesen på brettet hans brakk i et av forsøkene. Selv hadde jeg ikke like avanserte hopp som Putte men var rimelig fornøyd når jeg tok av på en perfekt rampe og fikk mitt høyeste hopp på mange mange år, kult også at Jørgen kunne observere det hele mens han kom ridene innover på den neste bølgen, Får bare håper at jeg ikke skremte vettet av mannen. Etter hvert måtte vi desverre pakke sammen å setter kursen hjemmover mot Oslo, til tross for at vi ikke var hjemme før kl.01.30 på natten var vi helt klare på at det var det værdt.





En ting er i alle fall sikkert, Ringenäs skal få flere besøk av team vakum

1 comment:

Tormod said...

Kuul rapport og kuule bilder siggurd..slenger meg med til Ringenäs ved neste mulighet..håper muligheten er der snart igjen.