Google Analytics

Wednesday, May 23, 2007

Av og på, av og på............

Overskriften oppsummerer vel onsdags kvelden på Larkollen. Fulgte febrilskt med på vindrapportene på vindsiden.no og da rapporten om snitt på over 9 m/s tikket inn litt før klokken 15.00 var det bare å stenge PC'n og stille seg i den sedvanlige køen ut av Oslo. Ankom Larkollen etter 90 minutter i bilen og kunne bare konstantere at de 9 meterne som ble meldt var krympet til knappe 5-6 meter, Thomas var akkurat kommet i land etter en snau time med 5,0m2 og var i ferd med å rigge om til større duk. Etter litt nøling på beachen ble det til at jeg rigget 5,7m2, tok den stor Goya'n og loffet litt rundt ved Hvalen, de andre som var ute sleit tydeligvis med for smått utstyr og hadde etterhvert mer en nok med å komme seg i land uten å måtte svømme. Bjørn fikk testet brettet sitt som U-båt da han med sin 5,3m2 kjørte fra øya og helt inn på stranda med vann opp til rumpa, kan godt forstå at han da hadde fått nok.

Selv kom jeg meg inn til stranda med brettet litt høyere i vannet en Bjørn og en del andre. Mens de fleste gutta vrengte av seg neoprenen og forbannet forholdene hadde jeg lyst til å teste hvor tidlig jeg kunne komme i plan med 5,3m2 og rigget om. Etter noen minutter med rigging, hoppet jeg på brettet med 5,3m2, og til min store overraskelse og glede var det fullt trøkk i seilet fra første meter. Fikk nå en drøy time med hyggelige lettvinds forhold ute ved Hvalen, det var også noen bølger å leke seg med uten at det var store greiene men dog en hyggelig kveld på brettet.

No comments: